- دروازه سنگی - https://darvazehsangi.ir -

چهاردهمین جلسه کمیسیون ایمنی حمل و نقل آذربایجان غربی برگزار شد.

چهاردهمین جلسه کمیسیون ایمنی حمل و نقل آذربایجان غربی با دستور کار بررسی آخرین وضعیت موضوع احداث کنار گذر موقت در مسیر خوی – قطور – رازی با هدف تسهیل در ترانزیت ناوگان باری پایانه مرزی رازی برگزار شد.

به گزارش پایگاه خبری دروازه سنگی [1]، در حاشیه چهاردهمین جلسه کمیسیون ایمنی حمل و نقل آذربایجان غربی که به ریاست معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار آذربایجان غربی و با حضور مدیر کل راهداری و حمل و نقل جاده ای استان برگزار شد نسبت به مساله احداث کنار گذر موقت در تونل شماره ۸ راه آهن در مسیر خوی – قطور – رازی و همچنین مسائل مربوط به گردنه قوشچی بحث و تبادل نظر به عمل آمد.

ایرج دست نشان مدیر کل راهداری و حمل و نقل جاده ای آذربایجان غربی در رابطه با محور قوشچی و تصادفات آن گفت: در جلساتی که با استانداری و اداره کل راه و شهرسازی و پلیس راه انجام گرفته به تصمیمات خوبی در این زمینه دست یافته ایم و  برای  کاهش تصادفات جاده ای در این مسیر باید تعامل بین همه ارگان ها افزایش یابد تا دیگر شاهد داغدار شدن خانواده ها نباشیم.

وی یاد آور شد: چالش های پیش رو در طرح ایمن سازی محور مواصلاتی شهرستان سلماس در این جلسه مورد نقد و بررسی قرار گرفت و در همین راستا نسبت به ایمن سازی تصمیماتی گرفته شد.

این مقام مسئول افزود: سابقا ۲ کیلومتر از این محور در منطقه گردنه قوشچی و محدوده راهدارخانه با نصب نیوجرسی مفصلی به طول ۲ کیلومتر ایمن سازی شده بود و در این جلسه نسبت به اجرای ۲۷ کیلومتر نیوجرسی دیگر و جدا سازی حدفاصل ارومیه تا قوشچی تصمیم گیری به عمل آمد.