- دروازه سنگی - https://darvazehsangi.ir -

فاز اول طرح آبرسانی به شهر خوی در دست اجراست

معاون طرح و توسعه شرکت آب منطقه‌ای آذربایجان‌غربی از اجرای فاز اول طرح آبرسانی به شهر خوی خبرداد و گفت: این پروژه شامل دو مخزن ۱۰ هزار و ۵هزار مترمکعبی به همراه ۶/۸ کیلومتر خط انتقال بین مخازن است.

به گزارش پایگاه خبری دروازه سنگی [1]، دیبایی معاون طرح و توسعه شرکت آب منطقه‌ای آذربایجان‌غربی با اشاره به اینکه تامین آب شرب سالم از مهم‌ترین رسالت‌های این شرکت است، اظهار کرد: در همین راستا مطالعات طرح آبرسانی به شهر خوی شامل ۵۵۰۰۰ متر مکعب مخازن ذخیره آب و در حدود ۷۵ کیلومتر خط انتقال لوله و ۳ باب ایستگاه پمپاژ و یک تصفیه خانه به ظرفیت ۳۵ میلیون مترمکعب در سال به اتمام رسیده‌است.

دیبایی گفت:  با توجه به شرایط حال حاضر به دلیل  کمبود اعتبارات، این طرح  بصورت اولویت‌ و فازبندی شده، اجرا می‌شود.

وی افزود:  فاز اول طرح آبرسانی به شهر خوی شامل دو مخزن ۱۰هزار و ۵هزار مترمکعبی به همراه ۶/۸ کیلومتر خط انتقال بین مخازن است که در حال اجراست.

معاون طرح و‌توسعه شرکت آب منطقه‌ای آذربایجان‌غربی خاطرنشان کرد: در حال حاضر فقط فاز اول پروژه با پیشرفت فیزیکی ۳۹ درصد در دست اجرا بوده و در صورت تامین اعتبار تا پایان سالجاری آماده بهره‌برداری می‌شود.

دیبایی تصریح کرد: با اجرای کامل طرح آبرسانی به خوی، سالانه ۳۵ میلیون مترمکعب آب شرب این شهر از سد آق‌چای تامین خواهد شد.