- دروازه سنگی - https://darvazehsangi.ir -

بزرگداشت حاج اسماعیل آزادی در خوی

آیین بزرگداشت حبیب لشگر عاشورا، حاج اسماعیل آزادی در خوی برگزار شد.

به گزارش پایگاه خبری دروازه سنگی [1]،  به همت مجموعه تولیت شمس تبریزی و مفاخر، شورای اسلامی شهر و شهرداری خوی، آیین بزرگداشت حبیب لشگر ۳۱ عاشورا، حاج اسماعیل آزادی با حضور خانواده شهدا، مسئولین شهرستانی، رزمندگان و ایثارگران، هم‌رزمان و عمومی مردم در سالن شهید برگزینی شهرداری خوی برگزار شد.

شهردار خوی در این مراسم ضمن پاسداشت مقام شهدا گفت: از جلوه‌های معنویت در دفاع مقدس، استغاثه و راز و نیاز عارفانه رزمندگان و اشک بر مظلومیت سید شهیدان حضرت اباعبدالله الحسین (ع) بود؛ چراکه دفاع مقدس، فرصت نمایش خالصانه‌ترین و زیباترین صحنه ها را پدید آورد و در کنار جنگ، دعا و ستایش که یاد خدا را در دل رزمندگان زنده نگاه می‌داشت، ستایشگری برای خاندان اهل بیت (ع) و عزاداری برای شهادت سرور و سالار شهیدان امام حسین (ع) و یاران باوفای ایشان، برای رزمندگان دفاع مقدس انگیزه بخش بود.

حسن نصراله پور ادامه داد: در عصر ۸ سال دفاع مقدس به گونه‌های مختلفی شاهد روحیه بخشی و تهییج رزمندگان بودیم که بخشی از این تأثیرگذاری، مربوط به حضور ریش سفیدان و پیرمردانی که در بین رزمندگان انگیزه ایجاد می‌کردند می شد که مشابه جوانان در مقابل حملات دشمنان سینه سپر می‌کردند.

وی از خصوصیات و منش شهدا و رزمندگان گفت و افزود: بودند کسانی که با از خودگذشتگی ، جانفشانی و ایثار مثال زدنی، در هشت سال دفاع مقدس غوغایی به پا کردند و به اندازه یک گردان ایفای نقش میکردند.

نصراله پور همچنین با اشاره به زندگی رزمنده رشید اسلام زنده یاد آزادی، اظهار کرد: حاج اسماعیل آزادی از جمله رزمندگانی بود که از اول انقلاب تا پایان عمر خویش، نسبت به مردم و وطن خود خدمت کرد؛ همان حاج اسماعیلی که از آغاز جنگ تحمیلی تا پایان هشت سال جنگ تحمیلی، در دل جبهه ها ، دوشا دوش سایر رزمندگان جوان بر علیه دشمن تاخت.

در ادامه این مراسم، امام جمعه شهرستان به همراه فرماندار و نیز سایر هم رزمان، دوستان و خانواده مرحوم حاج اسماعیل آزادی سخنان و خاطراتی را بیان کردند.

مرحوم حاج اسماعیل آزادی در زمان هشت سال دفاع مقدس، ضمن حضور در عرصه جنگ با دشمن ، تمام دارایی ها از ماشین گرفته تا مغازه و پس اندازهای چندین ساله خود را برای پشتیبانی  رزمندگان هزینه کرد .

در پایان این آیین، از خانواده رزمنده نستوه حاج اسماعیل آزادی تجلیل  شد.