- دروازه سنگی - https://darvazehsangi.ir -

چهل و پنجممین شماره ماهنامه ندای قلم منتشر شد

چهل و پنجمین شماره ماهنامه اجتماعی- فرهنگی «ندای قلم» منتشر شد.

به گزارش پایگاه خبری دروازه سنگی [1]؛ چهل و پنجمین شماره از ماهنامه اجتماعی – فرهنگی «ندای قلم» مهرماه ۱۴۰۲ و با محوریت علوم انسانی و ادبیات به مدیرمسئولی حامد کاظم‌زاده خوئی، با مقالات و مطالب خواندنی بر پیشخوان کتابفروشی‌‌ها و دکه های مطبوعاتی نشست.

فریدریش نیچه و معماری دیونوسیایی (دکتر سعید جهانپولاد)، روزنامه‌نگاری حرفه‌ای حوزه کودک و نوجوان در کشور ما جا نیفتاده است (فاطمه نعمتی)، «کتابخانه شخصی من» پژوهش‌های طولانی و عمیق ویل دورانت در قله‌های تاریخ، انجوی شیرازی که بود؟ ، آیا هوش مصنوعی مشاغل مربوط به انتشار کتاب را تهدید می‌کند؟ ، ویژگی‌ها و نتایج نقد کتاب چیست؟ (سیدمجید نبوی)، منتقد یک مخاطب هوشمند است (مریم فرجی)، سفرنامه‌هایی با متونی متفاوت از دوره صفویه، جریان برتر شعری در ادبیات معاصر کدام است؟ (خورشیدزهرا نوری)، عشق، وطن‌دوستی و مرگ مضمون‌های اصلی اشعار مشیری است (منا محمدنژاد)، از آخرین اثر اسماعیل لطفی نویسنده خویی رونمایی شد، راز ابدی، دنیایی متفاوت از جهان مهندسی (وحید محمود قره‌باغ)، کتاب‌هایی از رمان تا فلسفه درباره شمس‌تبریزی مطالب منتشر شده در این شماره ندای قلم است.

“ندای قلم”، عنوان نشریه‌ای است که در حوزه علوم انسانی، زیربخش‌های فرهنگ، هنر، تاریخ و ادب و در حوزه‌های اجتماعی، کتاب و کتاب‌خوانی، توسعه فرهنگی، رویکردهای اصلی این نشریه تعیین شده‌اند. در این میان، تلاش می‌شود با مطالعه و بررسی نیازهای فرهنگی و اجتماعی جدیدِ جامعه و فعال‌سازی ظرفیت‌ها و توانایی‌های مراکز علمی و پژوهشگران، حوزه‌های تعاملی آن‌ها با جامعه پوشش داده شود.

در این نشریه، انتشار یافته‌های علمی در راستای مشارکت در فرآیندهای تصمیم‌گیری در حوزه‌های فرهنگ و اجتماع و آثار، حاوی نظریه‌ها، راهکارها و روش‌های جدید، از جایگاه ویژه‌ای برخوردار خواهد بود. همچنین فرهنگ‌سازی در زمینه‌های مختلف فرهنگی و اجتماعی به‌ویژه تلاش در راستای نهادینه‌کردن فرهنگ اندیشه‌ورزی و پرسش‌گری، ارتقای نرخ سرانه مطالعه و احترام به محیط زیست، از اولویت‌های این نشریه است.

شماره چهل و پنجم ماهنامه ندای قلم در ۳۲ صفحه و با قیمت ۵۰ هزار تومان به روی دکه های مطبوعاتی رفته و از طریق سایت مگیران [2] و اپلیکشنهای کتابراه [3] و طاقچه [4] نیز قابل دسترس است.