- دروازه سنگی - https://darvazehsangi.ir -

دومین جشنواره بازی‌های بومی و محلی در خوی برگزار شد

دومین جشنواره بازی‌های بومی و محلی خوی همزمان با هفته تربیت بدنی و با حضور گروه‌های مختلفی از آذربایجان‌غربی در خوی برگزار شد.

به گزارش پایگاه خبری دروازه سنگی [1]، رییس اداره ورزش و جوانان خوی در رابطه با این جشنواره افزود: در این جشنواره که مسئولان، عموم مردم و ورزشکاران مختلف شهرستان های استان حضور داشتند، نمایش اسب سواری به صورت انفرادی از انواع اسب های اصیل ایرانی به اجرا درآمد.

سجاد علی‌اکبرلو افزود: برگزاری آیین های سنتی از جمله موسیقی سنتی عاشیقی که از قدیم به عنوان سنت دیرینه این شهرستان نیز شناخته می‌شود، از دیگر برنامه های این دوره از جشنواره‌ بازی های بومی و محلی بود.

وی اضافه کرد: در این جشنواره، غرفه های غذاهای سنتی خوی ازجمله دلمه و کوفته و نیز فرآورده های آرد از قبیل نان سنتی، اَردَک و کیک نیز برای مشاهده عموم مردم به نمایش گذاشته شده و حتی فروش این اقلام نیز صورت گرفت.

رییس اداره ورزش و جوانان خوی با بیان اینکه از شرکت کنندگان در این جشنواره با اهدای هدایایی قدردانی شد، اظهار کرد: در تلاش هستیم تا جشنواره بازی های بومی و محلی در خوی را با حضور نمایندگانی از استان های مختلف کشور به زودی در خوی برگزار کنیم.