- دروازه سنگی - https://darvazehsangi.ir -

هم افزایی دستگاه های متولی برای حمایت از گیرندگان خدمت سلامت در خوی

در نخستین جلسه قرارگاه شهرستانی نظارت بر سلامت خوی، برلزوم هم افزایی بین دستگاه های متولی برای حمایت از مددجویان و گیرندگان خدمت سلامت تاکید شد.

به گزارش پایگاه خبری دروازه سنگی [1] ،  اولین جلسه قرارگاه شهرستانی نظارت بر سلامت خوی، به همت معاونت درمان دانشکده علوم پزشکی  در سالن جلسات معاونت درمان  برگزار شد.

حجت‌الاسلام رشتبر، دادستان عمومی و انقلاب شهرستان خوی، در این جلسه با اشاره به این که حوزه سلامت همانند امنیت خط قرمز دادستانی است، بر اهمیت موضوعات مطرح شده در این جلسات تاکید و خواستار برخورد قاطع با متخلفان حوزه سلامت شد.

در این جلسه مقرر شد با آرایشگاه هایی که اقدام به دخالت در امور پزشکی و زیبایی می‌کنند و نیز عطاری هایی که با پوشش طب سنتی اقدام به تجویز و فروش برخی داروهای غیرمجاز می نمایند، بطورجدی برخورد شود.

قرارگاه نظارت بر سلامت با هدف استفاده توام از تمام ظرفیت‌های قانونی موجود و همکاری های بین بخشی برای حمایت از مددجویان و گیرندگان خدمت حوزه سلامت تشکیل می شود .

اضافه دریافتی، جرائم پزشکی مانند سقط جنین، موسسات غیر مجاز یا دخالت افراد فاقد صلاحیت و مجوز حرفه ای در امور درمان و … از جمله مباحث مطرح شده در جلسات این قرارگاه است.