- دروازه سنگی - https://darvazehsangi.ir -

مختومه شدن ۸۹ هزار فقره پرونده قضایی در خوی

امامی رئیس دادگستری خوی گفت : بیش از ۸۹ هزار فقره پرونده قضایی از سال گذشته تاکنون مختومه شدند.

رئیس دادگستری خوی به مناسبت هفته قوه قضائیه در نشست خبری با خبرنگاران  آمار پرونده های وارده طی این مدت به این دستگاه قضایی را ۹۰ هزار و ۳۰۰ فقره اعلام کرد و گفت: از این تعداد ۸۹ هزار و ۹۰ فقره پرونده مختومه شده و هزار و ۲۱۰ پرونده باقی مانده است.

عباسعلی امامی افزود: بعضی از پرونده ها به دلیل میانجگری ریش سفیدان، معتمدان محلی ،امامان جماعت و روحانیون حل و وارد دستگاه قضا نشده که در این راستا نسبت به سال گذشته ۱۳ درصد از ورودی پرونده ها به سیستم قضا کاهش داشتیم که این عملکرد در شهرستان خوی بخوبی پیشرفت دارد.
حجت الاسلام امامی علت  قابل توجهی از پرونده های ورودی به دستگاه قضا در سال گذشته را، فعالیت مردم در سایت های کلاهبرداری پانزی (کوچبین و تیمون) اعلام کرد و افزود: دراین زمینه هشدارهایی از طرف دستگاه قضا به مردم  اعلام شد ولی متاسفانه مردم به هشدارها بی توجهی کردند و سرمایه های خود را در آن سایت های کلاهبردار از دست دادند.

او با بیان اینکه، عده ای از افرادخاص فعالیتشان این است که از صداقت مردم سو استفاده کنند،ادامه داد:آنهاباراه اندازی  همچون سایت های جعلی وکلاهبرداری   (کوچبین وتیمن)ضربه زیادی به مردم زدند و موجب متلاشی شدن کانون گرم خانواده ها شدند.

حراست از امنیت جانی و اقتصادی مردم خط قرمز دستگاه قضایی

رئیس دادگستری با اشاره به اینکه، صیانت از امنیت اقتصادی و اجتماعی مردم از اولویت‌های کاری دستگاه قضا است گفت: حراست از امنیت شهروندان چه امنیت جانی و چه امنیت اقتصادی خط قرمز دستگاه قضایی می‌باشد.

او اظهارداشت: ما متولیان دستگاه قضا اجازه نخواهیم داد عده‌ای امنیت اجتماعی و اقتصادی جامعه و شهروندان را به خطر بیندازند.

این مقام مسئول از مردم خواست، سرمایه های خودرا در جاهای مجوزدار بصورت قانونی سرمایه گذاری کنند تا دام همچون افراد سودجو وسایت های کلاهبردار نیفتند.

رئیس دادگستری در بخشی از سخنان خود، با اشاره به اینکه ، اکثر پرونده ها در این شهرستان بصورت الکترونیکی انجام می شود،گفت:در راستای هوشمند سازی سیستم قضایی، بیش از ۹۵ درصد عملیات ابلاغ و اجرای قضایی در این شهرستان بصورت الکترونیکی انجام می‌شودودرنظرداریم که این میزان رادبه مرز ۱۰۰ درصدی برسانیم.

او در ادامه با اشاره به  اجرای طرح هر مسجد یک حقوقدان ،گفت: در طول این هفته برای هر مسجد یک حقوقدان برای آگاهی بخشی مردم درمورد کاهش پرونده ها به دستگاه قضا ، دربین الصلاتین سخنرانی میکنند ومردم باید از تمام ظرفیت های آن برای رفع مشکلات خود در زمینه حقوقی و کاهش پرونده های ورودی به دستگاه قضا استفاده کنند.

امامی درادامه یکی از برنامه های اجرایی در هفته قوه قضائیه را ثبت نام رایگان در سامانه ثنا عنوان کردو گفت: هدف از راه اندازی این سامانه جلوگیری از اتلاف وقت برای افرادی که امور قضایی دارند،می باشد.

رئیس دادگستری خوی درپایان سخنان خود،از افزایش ۱۲ ََدرصدی آمارطلاق  نسبت به سال گذشته خبرداد وگفت:  با بررسی های بعمل آمده نشان می دهددرحال حاضر فضای مجازی دربروز مشکلات خانواده ها ودرمرحله بعدی مشکلات  اقتصادی ،اعتیاد و اجرای مهریه های سنگین باعث جدایی زن وشوهر از یکدیگرمی شوند.