- دروازه سنگی - https://darvazehsangi.ir -

نماد پنجمین جشنواره موسیقی شمس و مولانا در خوی رونمایی شد

نماد پنجمین جشنواره موسیقی شمس و مولانا در خوی رونمایی شد

به گزارش پایگاه خبری دروازه سنگی؛ رضا جعفرپور مدیر عامل تولیت شمس تبریزی در صحن علنی شورای اسلامی شهر خوی در مراسم رونمایی از نماد پنجمین جشنواره موسیقی شمس و مولانا با بیان اینکه پنجمین جشنواره موسیقی شمس و مولانا ۲۰ تا ۲۲ دی ماه جاری برگزار می‌شود، گفت: این نماد، نمادی از همبستگی ملی، معرفت، اخلاق، ادب و عرفان اسلامی است که توسط استاد نادر جلال هنرمند عرصه هنرهای تجسمی طراحی و تولید شده است.

وی افزود: این تندیس به عنوان جایزه و نشان ویژه پنجمین جشنواره موسیقی شمس و مولانا به گروه‌های برتر این جشنواره اهدا خواهد شد.

جعفرپور اظهارداشت: تاکنون ۲۸۱ اثر موسیقی سنتی برای شرکت در جشنواره به دبیرخانه ارسال شده که از بین آثار ارسالی ۱۲ اثر برای اجرای نهایی انتخاب شده‌اند.

وی همچنین تصریح کرد: در این دوره از ۲۷ استان کشور برای جشنواره اثرات مختلفی ارسال شده که در مرحله اول با رای هیئت داوران هشت گروه برای اجرا در مرحله نهایی و حضوری راه یافتند و سه گروه به عنوان گروه‌های برتر شناخته خواهند شد.

مدیر عامل تولیت شمس تبریزی تجلیل از مفاخر موسیقی کشورمان از جمله مرحوم اسفندیار قره باغی و هنرمندان موسیقی سنتی شهرستان خوی از جمله استاد اطهری و خلیلی را از دیگر برنامه های این جشنواره عنوان کرد.