- دروازه سنگی - https://darvazehsangi.ir -

سی‌ و چهارمین شماره ماهنامه ندای قلم منتشر شد

سی و چهارمین شماره ماهنامه اجتماعی- فرهنگی «ندای قلم» منتشر شد.

به گزارش پایگاه خبری دروازه سنگی [1]؛ سی و چهارمین شماره از ماهنامه اجتماعی – فرهنگی «ندای قلم» اسفند‌ماه ۱۴۰۰ و با محوریت علوم انسانی به مدیرمسئولی حامد کاظم‌زاده خوئی، با مقالات و مطالب خواندنی بر پیشخوان کتابفروشی‌‌ها و دکه های مطبوعاتی نشست.

شماره سی  و چهارم ندای قلم در حوزه علوم انسانی و فرهنگ منتشر شده است. ذکری در اشعار سید منصور دیبا، عشقی که می‌میرد، کاربرد لفظ غلام و موقعیت این واژه در میان ترکان آسیا ، با تجلیل از هاشم عابدی؛ شب فرهنگ خوی برگزار شد، گزارش تصویری مراسم «شب فرهنگ خوی با استاد هاشم عابدی» در خوی، امام رضا (ع) و ایران، فارسی آموختن از مردم کوچه پس کوچه‌های تهران، بزرگداشت محمود فـرشچیان، میان تولیدات نقد دانشگاهی و فضای ادبی کشور گسست وجود دارد، سرگذشت واژه «مهندس»،  میدل مارچ درباره ضرورت درک جهان است شاهکارهای هنری به تنهایی و در تنهایی خلق نمی‌شوند؛ مطالب منتشر شده در این شماره ندای قلم است.

“ندای قلم”، عنوان نشریه‌ای است که در حوزه علوم انسانی، زیربخش‌های فرهنگ، هنر، تاریخ و ادب و در حوزه‌های اجتماعی، کتاب و کتاب‌خوانی، توسعه فرهنگی، رویکردهای اصلی این نشریه تعیین شده‌اند. در این میان، تلاش می‌شود با مطالعه و بررسی نیازهای فرهنگی و اجتماعی جدیدِ جامعه و فعال‌سازی ظرفیت‌ها و توانایی‌های مراکز علمی و پژوهشگران، حوزه‌های تعاملی آن‌ها با جامعه پوشش داده شود.

در این نشریه، انتشار یافته‌های علمی در راستای مشارکت در فرآیندهای تصمیم‌گیری در حوزه‌های فرهنگ و اجتماع و آثار، حاوی نظریه‌ها، راهکارها و روش‌های جدید، از جایگاه ویژه‌ای برخوردار خواهد بود. همچنین فرهنگ‌سازی در زمینه‌های مختلف فرهنگی و اجتماعی به‌ویژه تلاش در راستای نهادینه‌کردن فرهنگ اندیشه‌ورزی و پرسش‌گری، ارتقای نرخ سرانه مطالعه و احترام به محیط زیست، از اولویت‌های این نشریه است.

شماره سی‌ و چهارم ماهنامه ندای قلم در ۳۲ صفحه و با قیمت ۲۵ هزار تومان به روی دکه های مطبوعاتی رفته و از طریق سایت مگیران [2] (https://www.magiran.com/magazine/2407)  و همچنین اپلیکیشن کتابراه [3] (www.ketabrah.ir )  نیز قابل دسترس است.