- دروازه سنگی - https://darvazehsangi.ir -

کنسرت موسیقی گروه اوستا در قونیه برگزار شد

شب گذشته ۹ مهرماه بمناسبت پیوند فرهنگی بین شهرهای خوی و قونیه بعنوان مدفن شمس و مولانا گروه موسیقی اوستا کنسرت موسیقی خود را در جوار بارگاه مولانا و با حضور جمع کثیری از علاقمندان شمس و مولانا از سراسر جهان بخصوص ایرانیان برگزار کرد.

اجرای قطعه باز فرود آمدیم بر در سلطان خویش به آهنگسازی مرحوم استاد جلال ذوالفنون و غزل مولانا با همراهی و استقبال پرشور علاقمندان اجرا شد. بداهه نوازی قطعه ای دل اگر عاشقی با غزلی از مولانا که اشک حاضران را جاری کرد، قطعه یاران موافق با غزلی از حافظ و اجرای مثنوی بشنو از نی با غزلی از مولانا بخش پایانی مرحله اول کنسرت بود.
در شروع بخش دوم کنسرت آرش اوستا سرپرست گروه و از شاگردان برجسته استاد ذوالفنون در سخنانی اظهار کرد: حدود ۱۰ سال پیش در مهرماه در چنین روزی به همراه استاد جلال ذوالفنون در محل مقبره شمس در خوی بمناسبت پیوند فرهنگی خوی و قونیه با حضور مسئولین ارشد شهر قونیه کنسرت بزرگی را برگزار کردیم.
وی گفت: از مسئولین شهر خوی هم انتظار می رود قدر داشته های فرهنگی خودشان را بدانند و ازاین ظرفیت هابرای تعالی فرهنگ و هنر کشور استفاده حداکثری داشته باشند.

اجرای قطعه مرا عاشق چنان باید با غزلی از مولانا و از ساخته های استاد محمدرضا لطفی شروع بخش دوم کنسرت گروه اوستا بود که با استقبال حاضران روبرو شد.
تصنیف مرده بدم زنده شدم با غزلی از مولانا با همراهی و همخوانی علاقمندان حاضر با شور فراوان اجرا شد بطوریکه در اجرای این قطعه شوق سماع بناگاه در میان جمعیت حاضر ترک زبانان ترکیه ای حاضر در کنسرت در گرفت.
آواز سرگشتگان عشق باغزلی از عطار بمناسبت پاسداشت سالگرد فوت استاد محمدرضا شجریان اجرا شد و حاضران به احترام استاد شجریان یک دقیقه سکوت اختیار کردند.
قطعه در طریق عشق بازی امن و آسایش بلاست در بیات کرد با غزلی از حافظ بخش پایانی کنسرت گروه موسیقی اوستا بود با شور و شوق و همراهی حاضران اجرا شد.
رییس دانشگاه موسیقی و هنرهای نمایشی وین با تمجید از اجرای پر شور گروه موسیقی اوستا از این گروه برای اجرای کنسرت در دانشگاه وین دعوت بعمل آورد.

حضور سیل عظیمی از علاقمندان فرهنگ و هنر ایرانی از کشورهایی نظیر ایران، روسیه، ژاپن، افغانستان، اوکراین، اسپانیا و آمریکا در کنسرت گروه اوستا از ویژگی جالب این کنسرت موسیقی ایرانی بود که بمناسبت پیوند فرهنگی خوی و قونیه در روز تولد مولانا در قونیه اجرا شد.