- دروازه سنگی - https://darvazehsangi.ir -

کشت زراعی در ۶۷ هزار هکتار از اراضی کشاورزی خوی

کشت محصولات راهبردی مانند دانه های آجیلی آفتابگردان و کدو، چغندر، گندم و گلزا نسبت به مدت مشابه پارسال در شهرستان خوی از رشد ۴۰ درصدی برخوردار است.

به گزارش پایگاه خبری دروازه سنگی [1]، امینی مدیر جهاد کشاورزی شهرستان خوی بیشترین افزایش سطح زیر کشت محصولات زراعی راهبردی را گندم اعلام کرد و گفت: امسال تاکنون در ۱۴هزار هکتار از اراضی زراعی خوی این محصول کشت شده که نسبت به پارسال ۴۰ درصد رشد داشته است.

وی پیش بینی کرد تولید این محصول با ۴۰ درصدافزایش نسبت به پارسال به ۴۰ هزار تن برسد.

مدیر جهاد کشاورزی خوی همچنین از کشت ۲ هزار ۳۰۰ هکتار چغندر در اراضی زراعی آبی خوی خبر داد و افزود: پیش بینی می شود از این سطح زیر کشت ۱۴۰ هزار تن محصول چغندر برداشت شود.

امینی ارزش تولیدات زراعی شهرستان خوی را در سالجاری بیش از ۲ هزار میلیارد تومان اعلام و تصریح کرد : پیش بینی می شود بیش از ۲۴۰ هزار تن محصولات زراعی امسال در شهرستان خوی تولید شود.

در شهرستان خوی در بخش زراعت ۳۷هزار بهره بردار فعال هستند که بخش کشت دانه آجیلی آفتابگردان و کدو بیشترین جمعیت بهره بردار را به خود اختصاص داده است

گشت گیاهان دارویی فصل جدیدی از زراعت در بخش کشاورزی خوی را بوجود آورده است

مردانی رئیس اداره تولیدات گیاهی مدیریت جهاد کشاورزی خوی گفت : امسال در ۱۶۰ هکتار از مزارع این شهرستان انواع گیاهان دارویی از جمله گل کاوزبان ، گل محمدی ، نعناع فلفلی ، بادرنجبویه و رازیانه کشت شده است که بیشترین سطح زیر کشت مربوط به گل محمدی در سطح ۱۵۵ هکتار است

شهرستان خوی یکی از ۱۲ دشت حاصلخیز آذربایجان غربی و از قطب های مهم تولید محصولات کشاورزی درآذبایجان غربی است