- دروازه سنگی - https://darvazehsangi.ir -

تاکید بر توسعه بزرگترین پایانه مسافری شمالغرب کشوردر خوی

مشکلات بزرگترین پایانه مسافری شمالغرب کشوردر خوی بررسی شد .

به گزارش پایگاه خبری دروازه سنگی [1]، عباسی فرماندار خوی در این جلسه گفت : پایانه سردار شهید درستی خوی بعنوان بزرگترین پایانه شمالغرب کشورقبل از شیوع ویروس کرونا سالانه میزبان بیش از ۱میلیون و ۵۰۰ هزار نفر مسافر برای مسافرت های داخلی و خارجی بودکه متاسفانه بعلت برخی مسائل و مشکلات نیمه فعال شده است.تاکید بر توسعه پایانه مسافری شمالغرب کشوردر خوی

وی با تاکید بروظایف راهداری و حمل و نقل جاده ای ، پلیس راهور و شهرداری در مورد این پایانه تصریح کرد : با مشارکت این دستگاههای متولی و همکاری شرکت های مسافربری در این پایانه یک کمیته ویژه ارزیابی مشکلات از جمله برخورد با خودروهای مسافری غیر مجاز تشکیل تا بزودی مشکلات این پایانه برای ارائه خدمات بهتر به مسافران برطرف شود.

خانم فاریابی معاون حمل و نقل مسافری اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده ای استان هم در این جلسه از کاهش ۴۱ درصدی سفرها از پاینه سردار شهید درستی خوی با شیوع ویروس کرونا و ضرر و زیان شرکت های حمل و نقل مسافری این این پایانه خبر داد و گفت : امسال از این پایانه بیش از ۱۹۲ هزار مسافر جابجا شده که این تعداد نسبت به مدت مشابه پارسال ۳۶ درصد کاهش داشته است.

 

به گزارش پایگاه خبری دروازه سنگی [1]؛ ترمینال مسافربری شهرستان خوی در سال ۱۳۸۸افتتاح شد که به گفته کارشناسان بزرگترین و مجهزترین پایانه شمال غرب کشور محسوب می شود و در حال حاضر بعلت تردد مسافران از دو مسیر فلکه شرکت نفت و میدان هواشناسی این ترمینال با کاهش بیش از ۵۰ درصدی مسافر روبرو شده است. ترمینال شهرستان خوی در تقاطع بزرگراه حجازی فر و بلوار شهید غروبی قرار گرفته است. این پایانه مسافربی بزرگ و شیک دارای امکاناتی مانند رستوران و استراحتگاه رانندگان و نمازخانه و سرویس بهداشتی و فروشگاه مواد غذایی و نمازخانه و .. است.

همه روزه سرویسهایی به مقصد تهران پایانه غرب (آزادی)، وان (ترکیه)، قم، تبریز، مرند، جلفا، رشت، ارومیه، قطور، سلماس، ماکو، قره ضیاءالدین و پلدشت در این ترمینال برقرار است.