- دروازه سنگی - https://darvazehsangi.ir -

ترانزیت ۱۵۰ هزار تن کالا از گمرک رازی خوی

ناظر گمرکات آذربایجان غربی از ترانزیت ۱۵۰ هزار تن کالا از طریق گمرک رازی خوی طی ۸ ماه گذشته سالجاری خبر داد.

به گزارش پایگاه خبری دروازه سنگی [1]؛ توحید آذربد  با بیان اینکه به دلیل شیوع ویروس کرونا [2] روند صادرات و واردات و نیز ترانزیت امسال تحت تأثیر این بیماری قرار دارد، افزود: با وجود بیماری کرونا [2] بیش از ۱۵۰ هزار تن کالا از طریق گمرک رازی خوی ترانزیت شده است.

وی با بیان اینکه از این میزان بیش از ۱۴۳ هزار تن کالا به ارزش افزون بر ۱۴۱ میلیون دلار ترانزیت داخلی بوده است، ادامه داد: این آمار در مقایسه با مدت زمان مشابه پارسال از نظر وزن ۱۵۸ درصد و از نظر ارزش دلاری نیز ۲۱۴ درصد رشد دارد.

آذربد با اشاره به ترانزیت ۶.۲ هزار تنی خارجی از طریق گمرک رازی خوی گفت: ارزش کالاهای ترانزیت خارجی از طریق این گمرک نیز بیش از ۳.۸ میلیون دلار برآور می‌شود که از نظر ارزش ۲۸ درصد افزایش و از نظر وزن ۲ درصد کاهش نشان می‌دهد.

ناظر گمرکات آذربایجان غربی با اشاره به واردات ۸ ماهه از طریق گمرک و بازارچه مرزی رازی خوی بیان کرد: در این مدت ۱۳ هزار تن کالا به ارزش بیش از ۳۵ میلیون دلار از طریق این گمرک وارد کشور شده است.

آذربد خاطرنشان کرد: همچنین در ۸ ماه گذشته امسال ۱۷۰ تن کالا به ارزش بیش از ۳۶۲ هزار دلار کالا از طریق بازارچه مرزی رازی خوی وارد کشور شده که هم از نظر وزن و هم از نظر ارزش ۹۷ درصد کاهش نشان می‌دهد.

آذربایجان غربی ۸۹۱ کیلومتر مرز مشترک با سه کشور عراق، جمهوری آذربایجان و ترکیه دارد و با دارا بودن ۹ گمرک و ۵ بازارچه مرزی شاهراه ارتباطی ایران به اروپا به شمار می‌رود.

مرز رازی خوی سومین مرز رسمی کشورمان با کشور ترکیه در شمال آذربایجان غربی است، این دروازه گمرکی با وجود مسیر ریلی و زمینی نقش بسیار مهمی در توسعه تجارت بین ۲ کشور ایران و ترکیه ایفا می‌کند.اقتصاد