- دروازه سنگی - https://darvazehsangi.ir -

بهره برادری از خانه های جدید در قطور خوی

یک هزار و ۲۰۰ واحد خسارت دیده از زلزله در مناطق روستایی بخش قطور خوی، بازسازی شد و به بهره برداری رسید.

به گزارش پایگاه خبری دروازه سنگی [1]؛ بدلی مدیرکل بنیاد مسکن آذربایجان غربی در بازدید مسئولان از روند بازساری این مناطق گفت: بازسازی روستاهای آسیب دیده از زلزله اسفند سال ۹۸ در بخش قطور خوی از ۷۲ درصد پیشرفت برخوردار است.

وی افزود: از ۳ هزار و ۵۰۰ واحد خسارت دیده در روستاهای این بخش تاکنون فونداسیون ۳ هزار و ۲۰۰ واحد با پرداخت تسهیلات به پایان رسیده است و ۲ هزار و ۱۰۰ واحد در مرحله پوشش سقف است.

بدلی توضیح داد: در حال حاضر عملیات ساخت و بازسازی ۱ هزار و ۲۰۰ واحد مسکونی روستایی نیز پایان یافته و به بهره برداری رسیده است.

مدیرکل بنیاد مسکن استان از تاسیس یک واحد تولید شن و ماسه در این منطقه بدنبال افزایش قیمت مصالح در بازار خبر داد و گفت : این واحد تاکنون ۸۰ درصد مصالح و تیرچه مورد نیاز واحد های مسکونی روستاهای خسارت دیده را با قیمت مناسب تامین کرده است .

عباسی فرماندار خوی نیز با اشاره به فراررسیدن فصل سرما و ضرورت تکمیل واحدهای خسارت دیده منطقه گفت: در حال حاضر ۹۰ درصد واحدهای کاملا تخریب شده در روستای منطقه باسازی شده و ۱۰ درصد دیگر تا پایان آبان ماه تکمیل می شود.

فرماندار خوی همچنین از پایان عملیات تعمیر ۱ هزار و ۶۳۰ واحد خسارت دیده منطقه هم خبر داد.

 عباسی مجموع تسهیلات اعطایی برای بازسازی مناطق زلزله زده قطور را ۵۱۳ میلیارد تومان اعلام وتصریح کرد: تاکنون ۵۰ درصد این تسهیلات جذب و در اختیار روستائیان قرار گرفته است . 

وی افزود: تاکنون ۴۱ میلیارد تومان هم حق بیمه به واحدهای خسارت دیده پرداخت شده است .
زلزله ۵٫۷ و ۵٫۹ ریشتری ۴ اسفند سال ۹۸ در بخش قطور خوی به ۴ هزار و ۵۰۰ واحد مسکونی ۲۸ روستا و شهر قطور خوی ۲۰ تا ۱۰۰ درصد خسارت وارد کرد.