- دروازه سنگی - https://darvazehsangi.ir -

مراسم تکریم و معارفه فرماندار شهرستان خوی برگزار شد

مراسم تکریم و معارفه فرماندار شهرستان خوی با حضور مصطفوی معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار آذربایجان غربی، امام جمعه، مدیرکل سیاسی، انتخابات و تقسیمات کشوری استانداری آذربایجان غربی، اعضای شورای تامین و جمعی از مسئولین شهرستانی برگزار شد.

به گزارش پایگاه خبری دروازه سنگی [1]؛ علی مصطفوی در این مراسم ضمن گرامیداشت چهلمین سالگرد دفاع مقدس و یاد و خاطره شهدا، دوران دفاع مقدس را نقطه عطفی در دوران شکوهمند انقلاب اسلامی عنوان کرد و افزود: این توطئه استکبار جهانی با حضور رزمندگان، پشتیبانی مردم و رهبری امام راحل خنثی شد و برای اولین بار در طول تاریخ این کشور یک وجب از خاک میهن به دست دشمنان نیفتاد.

وی در ادامه به تحریم های ظالمانه آمریکا اشاره کرد و افزود: استکبار جهانی با هر ابزار و بهانه ای از طریق فضای مجازی، رادیو و تلویزیون درصدد تضعیف روحیه مردم و مایوس کردن مردم می باشد تا مردم را از دولت و نظام جدا کند اما مسئولان باید با ایجاد نشاط و امید در جامعه مانع از رسیدن دشمنان به اهداف خود شود و با انعکاس عملکرد و دستاوردهای دولت و نظام این توطئه را خنثی نماید.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار آذربایجان غربی به مدیریت خوب بیماری کرونا در کشور و استان اشاره کرد و افزود: با اجرای طرح تحول نظام سلامت توانستیم از بسیاری از کشورهای پیشرفته بهتر این بیماری را علی رغم تحریم مدیریت و تبدیل به ۱۰ کشور اول دنیا در بهبود یافتگان بیماری کرونا گردیم.

وی تصریح نمود: باید رشادتهای کادر درمانی کشور همچون فداکاری رزمندگان در دوران دفاع مقدس مستندسازی شود تا آیندگان بدانند در شرایط تحریم کشور بخوبی مدیریت شد.

حجت الاسلام و المسلمین شکوری امام جمعه شهرستان خوی نیز در این مراسم اهتمام به قرآن و عمل به آن را از ویژگی های کارگزاران حکومت اسلامی از دیدگاه حضرت علی علیه السلام عنوان کرد و افزود: حراست از مرزها، تواضع در برابر مردم، توام ساختن شدت و مدارا در رفتارهای اجتماعی و و یاری رساندن به دین خدا از دیگر این ویژگی ها میباشد که ضروری است همه ی مسئولان به آن عمل نمایند.

سیدمحمدعابدی در این مراسم به دستاورد دولت تدبیر و امید در طول سه سال گذشته اشاره کرد و افزود: اختصاص بیش از هزار میلیارد تومان به پروژه های عمرانی، تکمیل و بهره برداری از سه بیمارستان، اجرای پروژه پایانه مرزی رازی، برق رسانی به تمام روستاهای بالای ۱۰ خانوار و گاز رسانی به بخش صفائیه از جمله دستاوردهای دولت تدبیر و امید میباشد.

معاون استاندار و فرماندار ویژه شهرستان خوی در این مراسم ضمن گرامیداشت چهلمین سالگرد دفاع مقدس به وظیفه مردم و مسئولین در قبال خون شهدا اشاره کرد و افزود: مسئولین و مردم نباید وظایف خود را در قبال خون شهدا فراموش کنند و این حقیست که همواره بر دوش یکایک ماست.

حسین عباسی در ادامه با اشاره به ظرفیت های شهرستان خوی اظهار داشت: با وجود مرز زمینی و ریلی، تاریخ کهن و فرهنگ غنی و زیرساخت‌های مناسب میتوانیم با کمک مردم و مسئولین و در فضای همدلی و همفکری شهرستان خوی را بعنوان الگوی توسعه یافتگی در سطح استان و بلکه در سطح کشور معرفی کنیم.

وی به وقوع زلزله در بخش قطور اشاره کرد و افزود: یکی از اولویت های کاری بنده که مورد تاکید مقام عالی استان نیز می باشد بازسازی مناطق زلزله زده بخش قطور است که باید تلاش کنیم تا قبل از شروع شدن فصل سرما کار ساخت واحد های مسکونی خسارت دیده به پایان برسد.

در پایان این مراسم از زحمات سید محمد عابدی تجلیل و حسین عباسی به عنوان فرماندار شهرستان خوی منصوب شد.