- دروازه سنگی - https://darvazehsangi.ir -

ترامپ: تصور نمی‌کردم این سطح از فساد در آمریکا وجود داشته باشد!

رئیس جمهور آمریکا با اذعان به میزان بالای فساد در کشورش، مدعی تلاش برای ریشه کنی این فساد شد.

به گزارش پایگاه خبری دروازه سنگی [1] به نقل از  فاکس نیوز، دونالد ترامپ، رئیس جمهور آمریکا گفت: باورم نمی‌کنم این سطح از فساد در آمریکا وجود داشته باشد.

بر این اساس، ترامپ درباره اقدام وزارت دادگستری آمریکا در برداشتن اتهام‌ها علیه مایکل فلین، مشاور امنیت ملی پیشین کاخ سفید که بعد از مدتی کوتاه از زمان تصدی این مقام، محاکمه و از کار برکنار شد، گفت: شکی نیست که خیلی‌ها از همان ابتدا هم می‌دانستند که همه این‌ها جنجالی بی پایه، داستانی ساختگی و مایه شرمساری ما بود و باعث شد نتوانیم با کشور‌های دیگر از جمله روسیه برای کار‌هایی که کرده بود، مقابله کنیم.

وی خاطر نشان کرد: می‌توانیم با روسیه در رابطه باشیم، تجارت کنیم، نیازی به ورود به جنگ نیست و آن‌ها (پرونده سازان علیه فلین) وضعیت را بسیار خطرناک کردند. این‌ها سیاستمداران و پلیس‌های کثیفی هستند که مردمان بسیار وحشتناکی به شمار می‌آیند و امیدواریم به زودی و نه در آینده دور، تاوان سنگینی بپردازند.

ترامپ افزود: چیز‌هایی که دیدم ورای تصور بود، همواره صحبت از خشکاندن ریشه‌های فساد و قطع حاکمیت پنهان بود، ولی هرگز فکر نمی‌کردم فساد به این شکل باشد، نوعی بلبشو که گمان نمی‌کردم تا این اندازه ریشه دار و تا این اندازه وخیم باشد و هنوز هم حوزه‌های فساد دیگری نیز وجود دارد.

وی مدعی شد: ما به شکلی ریشه‌ای فساد را می‌خشکانیم به طوری که هرگز کسی پیشتر این کار را نکرده باشد و امیدوارم زمانی که دفتر ریاست جمهوری را ترک می‌کنم، این یکی از دستاورد‌های بزرگ ما باشد.

رئیس جمهور آمریکا درباره وضعیت کشورش در بحران شیوع ویروس کرونا گفت: کشور در حال بازگشت به کار است. نمی‌توانید کاملا از این دشمن نامرئی خلاص شوید و آن دشمنی است که به مراتب هوشمندتر از چیزی است که درباره اش صحبت کرده ایم. دشمنی بسیار بزرگ است و باور دارم که ما خیلی خیلی خوب عمل کرده ایم!

تاکنون بیش از یک میلیون و ۳۱۳ هزار نفر در آمریکا به ویروس کرونا مبتلا شده اند. از این میان، نزدیک به ۷۸ هزار نفر جان خود را از دست داده اند.