- دروازه سنگی - https://darvazehsangi.ir -

۳۹۵ نفر در آذربایجان‌غربی دچار کرونا شدند

رئیس دانشگاه علوم‌پزشکی آذربایجان‌غربی گفت: تاکنون از یک هزار و ۱۴۳ نفر در استان نمونه‌گیری شده در استان، تست ۳۹۵ نفر مثبت بوده است.

به گزارش پایگاه خبری دروازه سنگی [1]، جواد آقازاده در جمع خبرنگاران با اشاره به جدیدترین آمار شیوع کرونا در استان در روز دوم فروردین اظهار کرد: تاکنون از یک هزار و ۱۴۳ نفر در استان نمونه‌گیری شده و تعداد ۳۹۵ نفر به ویروس کرونا آلوده شده‌اند.

وی تصریح کرد: همچنین ۲۰۰ نفر از بند این ویروس رهایی یافته و بهبود یافته‌اند و متاسفانه ۲۷ نفر از هم استانی‌ها نیز نتوانستد آن را شکست دهند و فوت کرده‌اند.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی آذربایجان‌غربی با اشاره به اینکه ارومیه آلوده‌ترین شهر استان است افزود: تاکنون ۱۴۴ نفر در این شهر به ویروس کرونا مبتلا شده‌اند و بنابراین باید کمتر از خانه خارج شوند و در مکان‌های عمومی تجمع نکنند.

وی با اشاره به اینکه بوکان با ۵۸ نفر دومین شهر آلوده استان است بیان کرد: شهرستان خوی نیز با ۳۹ نفر در رده سوم قرار دارد و بنابراین مردم باید نسبت به رعایت بهداشت فردی اهتمام داشته باشند.

آقازاده اظهار کرد: شهرستان‌های چالدران و پلدشت با دو و شوط با یک نفر مبتلا به ویروس کرونا دارای کمترین آمار مبتلایان هستند.